ბიზნესის შეფასების სერტიფიცირების პროგრამა

ბიზნესის შეფასების სერტიფიცირების პროგრამა

ბიზნესისა და არამატერიალური აქტივების შემფასებლის სერტიფიცირების სფეროს აღწერა

გადმოწერა

 

ნაწილი 1. შეფასების თეორიული საფუძვლები

აღნიშნული ნაწილი მოიცავს თეორიულ ცოდნას ბიზნესის შეფასების შესახებ, როგორიცაა განმარტებები, ღირებულებების სახეები და ფაქტორები , რომლებიც გავლენას ახდენს ღირებულებაზე, იურიდიული საკითხები; ბიზნესის ბაზარი და შეფასების სტანდარტები

  1. ღირებულების ცნება
    1. ფაქტორები, რომლებიც გავლენას ახდენენ ღირებულებაზე
    2. კავშირი შეფასების მიზანსა და ღირებულების სახეს შორის
    3. წილობრივი ფლობის უფლება და შესაფასებელი უფლებები
    4. შეფასების წინაპირობები (მაგ. მოქმედი საწარმო, ლიკვიდაცია სხვ)
    5. საბაზრო ღირებულება
    6. ღირებულების სხვა სახეები
  2. ეკონომიკური ინფორმაციისა და დარგის ინფორმაციის წყაროები
  3. მაკროეკონომიკური და გარემოს ანალიზი
  4. დარგის ანალიზი
    1. დარგის სტრუქტურა და სიცოცხლის ციკლის ანალისი
    2. კონკურენციის სტრატეგიები და ანალიზი
  5. შესაფასებელი საწარმოს (კომპანიის) ანალიზი
    1. დოკუმენტები (წესდება, ხელშეკრულებები. ა.შ)
    2. SWAT ანანლისი
    3. კომპანიის ეკონომიკა (შემოსავლების და ხარჯების სტრუქტურა..)
    4. კომპანიის ისტორიული და საპროგნოზო ფინანსური დოკუმენტები (მოგება-ზარალი, ბალანსი, ფულადი სახსრების მოძრაობა), ფინანსური მაჩვენებლები
    5. ისტორიული და პროგნოზურებული ფინანსური დოკუმენტების კორექტირება
  6. მეორე ნაწილი შეფასების სტანდარტები და მიდგომები

 

  1. შეფასების სტანდარტები
    1. შეფასების სტანდარტები
    2. საკანონმდებლო ბაზა
    3. შემფასებლის პროფესია/ ეთიკის კოდექსი
  2. ნაწილი 2. შეფასების მეთოდები
  3. შემოსავლების მეთოდი
    1. ზოგადი თეორია
    2. ინფორმაციის წყაროები
    3. კაპიტალიზაციის მეთოდი
    4. დისკონტირების მეთოდი
    5. ჭარბი შემოსავლების მეთოდი
    6. საკუთარი კაპიტალის ფულადი ნაკადი და კომპანიის ფულადი ნაკადი
    7. რისკების გამოთვლა : CAPM მეთოდი, Build-up მეთოდი, საშუალო შეწონილი კაპიტალის მეთოდი
    8. რეალური ოფციონების მეთოდი
  4. საბაზრო მიდგომა
    1. ზოგადი თეორია
    2. ინფორმაციის წყაროები
    3. საბაზრო მიდგომის მეთოდები
    4. ანალოგი კომპანიების შერჩევა
    5. მულტიპლიკატორების სახეები და მათი შერჩევა
  5. აქტივების მიდგომა
    1. ზოგადი ტეორია
    2. ინფორმაციის წყაროები
    3. კორექტირებული აქტივების მეთოდი
    4. ლიკვიდაციის პირობები
  6. არამატერიალური აქტივების შეფასება: მიდგომები და მეთოდები
  7. გადასახადების გავლენა
  8. ფასდათმობები და პრემიუმები და სხვა კორექტირებები
    1. ღირებულებების დონეები
    2. სტრატეგიული კომტროლი (საჯარო ან კერძო კომპანიებში)
    3. მინორიტარული წილი ლიკვიდურ კომპანაში (საჯარო)
    4. საკონტროლო წილი ლიკვიდურ კერძო კომპანიაში და ა.შ
  9. ფასდათმობა კონტროლის არარსებობაზე და კონტროლის პრემიუმები
  10. სხვა ფასდათმობები და პრემიუმები
  11. დასკვნა ღირებულებაზე
    1. სხვადასხვა მეთოდებით მიღებული შედეგების კონსოლიდირება
  12. ნაწილი 3. სხვადასხვა მიზნებისათვის შეფასება და  შეფასების დასკვნა

 

  1. შეფასება ფინანსური ანგარიშგების მიზნებისათვის
    1. სამართლიანი ღირებულების შეფასება
    2. გაუფასურების ტესტი - გუდვილის და სხვა არამატერიალური აქტივების შეფასება
    3. შესყიდვის ფასის გადანაწილება
  2. შეფასების დასკვნა. შინაარსი და სტრუქტურა
  3. შეფასების დასკვნის რევიუ. შინაარსი და სტრუქტურა

 

ბიბლიოგრაფია:

შეფასების საერთაშორისო სტანდარტები (International Valuation Standards)

 

Understanding Business Valuation: A Practical Guide to Valuing Small to Medium Sized Businesses by Gary R. Trugman; 5th ed.; 2017; New York: AICPA.

 

Financial Valuation: Applications and Models edited by James R. Hitchner; 4th ed.; 2017; New Jersey: John Wiley & Sons.

აკრედიტაციის სქემები და პროგრამები